Prowadzenie strony internetowej jest zajęciem o wiele bardziej skomplikowanym, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Oczywiście bardzo ważne jest znalezienie odpowiedniej tematyki naszej witryny, która potencjalnie będzie w stanie zainteresować wielu odbiorców oraz publikowanie wartościowych, merytorycznych treści z tą tematyką związanych. Niestety, nawet najwyższej jakości treści nie będą w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców, jeśli strona nie będzie widoczna.

 

Na widoczność danej witryny wpływa to, jaką pozycję zajmuje ona w wynikach wyszukiwarek internetowych. Internauci są zwykle zainteresowani wyłącznie odnośnikami do tych stron, które znajdują się na pierwsze, ewentualnie dwóch-trzech pierwszych stron wyników. Na polepszenie pozycji danej witryny wpłynąć mogą odpowiednie działania z zakresu optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe i pozycjonowania – czyli tak zwanego SEO. W marketingu internetowych wykorzystywane są różnego rodzaju narzędzia SEO – zarówno płatne, jak i darmowe. Najlepsze wyniki osiąga się działając kompleksowo, korzystając z wielu takich narzędzi.